Vánoce zdravě

14. december 2013 at 19:14 | Terie |  Zdraví
Zkuste letos prožít svátky o trochu zdravěji. Mám pro Vás pár typů, jak si udržet štíhlou linii i o vánočních svátcích.
Všechny z nás to jistě znají, cukroví je na stole, všechno krásně voní, v televizi běží pohádky a my zkrátka nedokážeme odolat medovým perníčkům, nebo jiným dobrotám. Pojďme si říct, jakými ingrediencemi si můžeme usnadnit mlsání.
Každý, kdo má zkušenosti s jakoukoliv dietou, vám jistě řekne, že bílá neboli pšeničná mouka není zdravá a už vůbec ne dietní. Do drtivé většiny cukroví se ovšem bílá mouka přidává, co s tím? Zkuste použít mouku z pohanky. Například linecké slepované cukroví je z pohankové mouky vynikající. Také můžeme místo bílého cukru použít cukr třtinový. Zrovna tak můžeme změnit pár ingrediencí do vánočky, na tu je ale lepší použít jemně mletou špaldovou mouku.

Pro ty z vás, které mají rády medové perníčky, mám radu použít mouku žitnou. Žitná mouka v medových perníčcích má velkou výhodu, a sice takovou, že perníčky jsem hned po upečení vláčné a nemusíme je nechat uležet. Kdo nemá rád med, může místo medu použít třeba javorový sirup. Určitě si vyberete i v řadě receptů z ovesných vloček. Takové cukroví je většinou snadné na přípravu a velice chutné.



Já osobně mám nejradši mrkvové hvězdičky se zázvorem, tento recept mi přivezla sestřenice z Anglie.
Potřebujeme: 200g špaldové mouky a 100g pohankové mouky, 50 ml olivového oleje, 100g třtinového cukru (můžeme použit i med), 1 vejce, 1 velkou mrkev a lžičku nastrouhaného zázvoru. Všechny suroviny smícháme, přidáme jemně nastrouhanou mrkev a vypracujeme těsto, které necháme půl hodiny odležet v chladu. Odležené těsto vyválíme a vykrajujeme libovolné tvary. Mně se nejvíc líbí hvězdičky. Pečeme asi 15 minut v předehřáté troubě na 160 stupňů. Zázvor krásně provoní byt a probudí v nás vánoční atmosféru.

Vánoce ovšem nejsou jen o cukroví. Čeká nás také slavnostní štědrovečerní večeře. Asi u nikoho na stole nechybí bramborový salát, do kterého se přidává majonéza. Salát si můžeme snadno odlehčit a místo majonézy použít bílý jogurt, nebo kysanou smetanu. Ne všem bílý jogurt, nebo kysaná smetana chutná, v tom případě můžete použít alespoň majonézu light. Jestli je kapr vaše oblíbená ryba, také existuje lehká varianta. Místo smažení je zdravější kapra zlehka podusit na margarínu, přidat oblíbené koření a dopéct v alobalu. Pečením můžeme snížit energetickou hodnotu až o polovinu.



Snad z mého článku načerpáte novou inspiraci na netradiční vánoční recepty. Mějte však na paměti, že Vánoce jsou hlavně svátky klidu a rodinné pohody. Občasné mlsání ještě nikomu neublížilo a nic se nesmí přehánět. Důležité je, aby nám chutnalo a přes prázdniny načerpaly energii do Nového roku.
Přeji dobrou chuť a těším se na vaše hodnocení, popřípadě i nějaké další zajímavé typy.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement
© Tereza / fixovka.blog / 2013-2014
New Yorker

|Při přistihnutí kopírování či přivlastňování mých textů či fotek budeš náhlášen adminovi blog.cz |