Tlustá? Skonči s tím!

15. december 2013 at 10:43 | Terie |  Hubnutí
Čekáš, že ti doporučím nějakou tutovou dietu, která tě zbaví špíčků? Nic takového! Diety jsou prokletí, a jakmile s nimi jednou začneš, už se jich nezbavíš. A výsledek? Nula! Kila se ti vrátí zpátky a ještě ti přibude nějaké navíc jako bonus :(Zakopaný pes je v tom, jak jíš a co jíš! Když budeš vědět, co si bez výčitek dát a čemu se obloukem vyhnout, kila půjdou dolů sama!


Snídaně

  • Křupavé müsli může obsahovat až 20 % tuků a spoustu cukrů. Lepší jsou neslazené cornflakes! Nasytí tě a mají jen 1 % tuků.
  • Ovocný jogurt s 3,5 g tuků obsahuje zbytečně mnoho cukru. Ovocný tvaroh chutná stejně dobře a má skoro nulový obsah tuku.
  • Voňavý croissant láká! Ale obsahuje 24 g tuku. Celozrnná houska skrývá pouhé 2 g tuku. Super!
  • Salám je dobrota, ale pouhých 30 g má kolem 7g tuku! Fůůůj! To samé množství krůtí nebo kuřecí šunky obsahuje jen asi 2 g tuku. To se dá.
  • S játrovou paštikou si namažeš na chleba až 20 % tuků. Rostlinná bio pomazánka také chutná fajn a má tak 3,7 g tuku.
  • 30 g sýra s obsahem 45 % tuku v sušině má v sobě asi 8 g tuku. Sáhneš-li radši po plátkovém sýru s 30 % tuků v sušině, ušetříš asi 3 g tuku!

Svačinka

  • Mléčná čokoláda je sice mňamka, ale vpraví ti do těla ve 100 g 530 kcal a 32 g tuku. Dlaň plná popcornu, tedy asi 20 g, má jen 100 kcal. Ale pozor na počet hrstí!
  • Jeden kousek dortu se šlehačkou nebo krémem má 19 g tuku. Co dát si radši ovocný koláč? Ten má v jednom kousku jen 3 g tuku.
  • Bramborové lupínky tak skvěle křupou, jsou s tolika příchutěmi a tak báječně chutnají. Ale v 50 g mají skoro 20 g tuku. Slané tyčinky jsou přece taky dobré, ne? A přitom mají jen 0,3 g tuku! Vyměň lupínky za tyčky!
  • Sušenky jsou sice vždycky po ruce a dají se koupit na každém rohu, ale jsou samý cukr. Ovoce, a to téměř jakékoliv, ti také dodá spoustu energie + ještě nějaký ten vitamínek navíc!

Nápoje

  • Sladké limonády jsou mega hřích! V 1 litru se může skrývat až 50 kostek cukru!!! Ovocný džus ředěný vodou utiší žízeň a jedna sklenička má pouhých 65 kcal.
  • S vanilkovým nebo čoko koktejlem do sebe naliješ v 0,3 litru skoro 400 kcal! Podmáslí je zdravější, má o hodně méně (asi 110) kcal a navíc dělá krásnou pleť.
  • Hrnkem kakaa do sebe už ráno vpravíš zbytečných 300 kcal. Kapučíno má jen 140 kcal!

Rychlý oběd

  • Párky v rohlíku mají asi 360 kcal a asi 18 g tuku. To je dost! Když už musíš mít párek v rohlíku, tak s kečupem a bez dresingové omáčky!
  • Klasické hamburgery se všemi přísadami obsahují okolo 500 kcal a 35 g tuku. Proti tomu hamburger jen s kečupem má sotva 255 kcal a 9 g tuku.
  • Velká porce hranolek ti dodá 470 kcal a 23 g tuku. Že by stačila jen malá porce? Ta má jen půlku kalorií a 12 g tuku.
  • Klobása s hranolky je se svými 770 kcal fakt králem tučných jídel! To jeden pár párečků s hořčicí a houskou má jen 330 kcal.
  • Smažený nebo fritovaný vepřový řízek ti přihodí "pěkných" 20 g tuku. To krůtí nebo kuřecí přírodní prsíčka jsou "hodnější". Mají jen hubených 5 g tuku.
  • Kebab v pita chlebu má dobrých 635 kcal Ale kebab s menším množstvím omáčky, masa, ale zato se salátem... To je jiná.

ZMÁKNI 11 ZÁSAD

Klidně si je připíchni někam, kde je budeš mít stále před očima! Za chvilku je budeš umět odrecitovat jako slovíčka z ájiny!
1. Drastické diety ti nepomohou, naopak si jimi uškodíš! Je to dokázané!
2. Kdo nic nejí, nezhubne! Tělo prostě zastaví a zpomalí spalování. Narušíš si ale metabolismus a tělo bude už navždy v pozoru, a jakmile ho zase odstřihneš od jídla, vrátí ti to jojo-efektem - kily navíc!
3. Pizza, hamburgery a spol. jsou jednou týdně úplně OK, pokud se jinak stravuješ zdravě. Ale cpát se tím denně, bude z tebe koule!
4. Čokoláda je fajn! Hlavně tedy ta hořká s vysokým procentem kakaa. Je zdravější, obsahuje míň cukru než mléčná čokoláda a lékaři ji dokonce doporučují! Hurá, ne?
5. Pitný režim není jen pro sportovce! Když budeš hodně pít, budeš mít hezkou pleť, vyplavíš z těla škodliviny a utišíš malý hlad i nezvladatelnou chuť na sladké! Nauč se vypít alespoň 2 a půl litru denně a uvidíš, co se bude dít!
6. Nejvíc se má jíst po ránu. Pořádná snídaně je základ. Na oběd ale musíš také myslet a rozhodně se neodbývat párky v rohlíku nebo chlebíčky! Dej přednost: těstovinám, rýži, libovému masu, zelenině a vařeným bramborám.
7. Totálně se zříct tuků je nesmysl! Zhruba 70 g "správného" tuku tvé tělo dokonce denně potřebuje, aby správně fungovalo, vytvářelo hormony a přijímalo vitaminy.
8. Jez v klidu a jídlo si užívej! Nejez vestoje, nečti během jídla, nedívej se na televizi ani netelefonuj. Jinak vůbec nezaznamenáš, že už jsi najedená.
9. Denně bys měla jíst 5x, takže počítej s námi: snídaně, svačina ve škole (ta je hodně důležitá), oběd, menší svačina - klidně jen ovoce nebo zelenina a večeře!
10. Večer bys měla jíst jen lehce, a to nejlépe tak čtyři hodiny před tím, než jdeš spát. Máš tak spoustu času strávit večerní jídlo a tělo může při spánku více odpočívat.
11. A tip pro mlsouny nakonec! Gumoví medvídci neobsahují žádné tuky. Jsou proto skvělou náhražkou na mlsání. A ještě něco pro eis-maniaky: ovocné (vodové) zmrzliny jsou určitě méně kalorické než ty smetanové. I mlsat se dá zdravě!
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement
© Tereza / fixovka.blog / 2013-2014
New Yorker

|Při přistihnutí kopírování či přivlastňování mých textů či fotek budeš náhlášen adminovi blog.cz |